Aartsengel Gabriël

Gabriël
De sterke man, kracht en wijsheid ineen.


Heb jij wel eens het gevoel dat je een beschermengel hebt of vind je juist dat je er eentje nodig hebt?
http://www.bookofshadows.nl/content/Spiritualiteit/Alternatief/Engelen/Functies4


Aartsengel Gabriël

Roep Gabriël op in moeilijke tijden of om uw verbeelding te inspireren en uw plannen te verwezenlijken. Hij de aartsengel van de Maan en het water en leidt uw onderbewustzijn. Zijn verbintenis met de Maan zorgt ervoor dat u hem kunt aanroepen als u problemen heeft met uw menstruatiecyclus.

Aartsengel van water

Als de aartsengel van water, is Gabriël vooral belangrijk voor diegenen die onder watertekens geboren zijn zoals Vissen, Kreeft en Schorpioen. Hij is de ideale aartsengel om aan te roepen als uw verbeelding of bovennatuurlijke gave wilt ontwikkelen. Gabriël kan als man of vrouw (Gabriëla) verschijnen. Meestal draagt hij een stok versierd met lelies. Dit duidt erop dat hij uw plannen kan helpen te verwezenlijken. (Honden worden ook gezien als Maandieren, dus als uw hond is weggelopen of genezen moet worden, vraag dan om Gabriëls zegen) Hij wordt ook geassocieerd met huiselijke zaken en kan aangeroepen worden als u wilt verhuizen.

De boodschapper, sleutelwoorden: communicatie, verandering, waakzaamheid

Gabriël fungeert als poort en brug tussen de werelden. Hij is de eerste aartsengel die we ontmoeten naarmate we naar boven trekken, of dat nu op een mystieke tocht is of als we bij de dood onze huidige gedaante verlaten. Hij brengt boodschappen vanuit de hemel naar de aarde, en kondigt nieuwe inspiratie voor de mensheid aan – de geboorte van Jezus en het goddelijke woord in de koran. Op oude fresco’s zien we Gabriël knielen voor Maria met een vinger in de lucht, alsof hij zegt ‘Wees aandachtig’, en dat is ook de boodschap die hij aan ieder van ons wil meegeven. Gabriël vraagt ons om waakzaam te zijn en naar de stem van het Goddelijke te luisteren.
Gabriël vult de ziel met gouden vibraties, en wij vertalen ze, soms als muziek, poëzie en dans, soms als inspirerende boodschappen om de harten van onze medemensen te openen. Niet iedereen verwacht in de schijnwerpers te staan, maar met Gabriël werken zal je innerlijk licht doen branden en je zult schitteren als een ster.

Telkens wanneer jouw leven verandert, zal Gabriël aanwezig zijn – hij is een overgangsengel. Hij doet ons denken aan de beloften die we hebben gemaakt voor we onze gedaanten aannamen, en kan ons verrassen met nieuwe visies. Zijn boodschappen bereiken ons in vele vormen; verwacht niet altijd dramatische visioenen; het kunnen ook kleine tekens zijn die je niet ziet als je niet aandachtig bent!

Aanroeping Gabriël :
Gabriël, aartsengel en boodschapper van de goddelijke intelligentie, ik sta open voor advies en vraag u de informatie te verschaffen die ik nodig heb voor mijn spirituele reis. Ik volg een pad dat bij momenten erg kronkelend en ingewikkeld lijkt; breng me alstublieft duidelijkheid en inzicht. Ik ben bereid te veranderen om vooruit te gaan.

Het is niet mijn bedoeling om anderen te doen denken dat ik zelf een lijntje met boven heb, het bovenstaande heb ik eerlijk gejat van het Internet ; )
Doe ermee wat je wilt, ik vind het mooi!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten