Inspiratie

Het is aftellen voor de kerstdagen en ik zit vaak met mijn neus in de kookboeken of ben aan de buis gekluisterd voor een kookprogramma.  Overal doe je inspiratie op, te veel om te onthouden, maar de origineelste gerechten die ik tegenkom deel ik graag met mijn lezers. Het zijn soms de eenvoudigste bewerkingen die een groots resultaat opleveren.

Neem deze, van good old Rudolph (The Red Nosed Reindeer) van 24KITCHEN

Paprika-aardappelpuree 

Nodig: (naar schatting voor 4-6 personen)
1 pot geroosterde paprika's zonder aanhangend vocht, ca 8 mooie niet te grote geschilde aardappels, een teen knoflook, een takje rozemarijn en een takje of wat tijm en wat zeezout plus wat extra lekkere olijfolie.

Aan de slag:
Breng wat water aan de kook voor de aardappels en voeg wat zout toe. Gooi het teentje knoflook gehalveerd in het water, als ook de rozemarijn en tijmtakjes. Schil de aardappels en hak in grove stukken en kook ca 10 minuten. De smaken van de knoflook en de kruiden zullen lekker in de aardappels trekken. Pureer de stukken paprika met een staafmixer en zet even apart.
Giet de gare aardappels af, haal de knoflook en de takjes kruiden eruit en stamp de aardappels fijn.
Meng met de gepureerde paprika en breng op smaak met wat goede olijfolie, peper en zout en proef of het op smaak is. Schep de mooie rode puree op een schaal, bestrooi met wat peper uit de molen en wat zeezout  en giet er voor de afwerking nog wat extra vierge olijfolie over en klaar is kees!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten