Meditatie-oefening : Voedsel voor het hoofd




De volgende oefening is bij uitstek geschikt om een vreetbui te omzeilen. Je laadt er snel van op. Als je merkt dat je zin krijgt om te snacken terwijl dit niet uit hongergevoel komt, dan is dat vaak een teken dat je energie nodig hebt. Met deze oefening laad je nieuwe energie op en maak je een 'mind-switch'. Ga lekker zitten in een stoel. Zorg dat je rug recht blijft. Zit ontspannen rechtop..

Raak met het puntje van je tong je gehemelte aan. Dit bevordert de instroom van energie.


Adem rustig in en denk: ik ben slank
Adem rustig uit en denk: ik adem deze vreetbui uit

Adem rustig in en denk: ik ben slank
Adem rustig uit en denk: ik adem alles uit wat ik niet nodig heb

Adem rustig in en denk: ik ben slank
Adem rustig uit en denk: ik eet alleen nog maar gezond

Adem rustig in en denk: ik ben slank
Adem rustig uit en denk: dit helpt echt

Adem rustig in en denk: ik ben slank
Adem rustig uit en denk: ik geloof hierin

Adem rustig in en denk : ik ben slank
Adem rustig uit en denk : hier word ik helemaal blij van

Geen opmerkingen:

Een reactie posten